" Μην τρέχεις... πιο σιγά! "
 
 


Ρέθυμνο HOTSoft.gr internet ιντερνετ δίκτυα τηλεπικοινωνίες ρέθυμνο κρήτη. κατασκευή φιλοξενία προώθηση ιστοσελίδων SEO. Δίκτυα δεδομένων ασύρματα ενσύρματα WiFi ρέθυμνο Δομημένη καλωδίωση αυτοματισμοί κτιρίων έξυπνο σπίτι μελέτη κατασκευή δικτύων ιστοσελίδων φιλοξενία. Rethymno Website design web page rethimno webpage hosting crete graphics design build website hosting server audio video radio streaming servers crete rethymno

Ενημέρωση νέα Ενημερωτική πύλη Ρεθύμνου Φόρουμ Οδηγός αγοράς & κατάλογος επιχειρήσεων νομού Ρεθύμνου Κρήτης

Επιμελητήριο Ρεθύμνης Chamber of Rethymno

ΜΠΕΤΑΡΜ Α.Ε. Βιομηχανία Έτοιμου Σκυροδέματος Αφοί Αραμπατζόγλου

Bio Suites Hotel Rethymno Crete Greece

ΡΙΘΥ Δήμος Ρέθυμνου

 

Ειδήσεις ... Νέα!

 

Το κράνος μου

 

Η ζώνη ασφαλείας

 

Η ταχύτητα

 

Ποτό και οδήγηση

Προσπέρασμα ...

 

Οδήγηση με βροχή

Ρέθυμνο -  Παρασκευή 21 Μαίου 2010
Αιματοβαμμένοι δρόμοι, μαυροφορεμένες οικογένειες

 25/04/2010 | ΤΗΣ ΧΡΥΣΩΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ

Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι χάθηκαν τα τελευταία χρόνια στην άσφαλτο

O ανθρώπινος παράγοντας, το οδικό δίκτυο και τα μέσα διακίνησης αποτελούν τους παράγοντες που συμβάλλουν στην πρόκληση των δυστυχημάτων, όχι μόνο των θανατηφόρων, αλλά και των υπολοίπων.

O ανθρώπινος πόνος δεν μπορεί να περιγραφεί. Οι λέξεις είναι λίγες ν’ αποδώσουν το δράμα των οικογενειών που χάνουν παιδιά, συζύγους, συγγενείς σε τροχαία δυστυχήματα. Νέοι άνθρωποι, παιδιά στο άνθος της νιότης τους χάνουν τη ζωή τους μέσα σε δευτερόλεπτα, τις περισσότερες φορές σε στιγμές διασκέδασης και ψυχαγωγίας. Άλλοι πάλι χάνουν τη ζωή τους την ώρα που πάνε στη δουλειά τους για να βγάλουν το μεροκάματο. Εκατοντάδες χιλιάδες συνάνθρωποί μας χάθηκαν τα τελευταία χρόνια στον «πόλεμο» της ασφάλτου.
Παρά τις επίσημες εξαγγελίες, τα μέτρα, τις ενέργειες, τις προσπάθειες που καταβάλλονται για να μη θρηνήσουμε ακόμη ένα θύμα στην άσφαλτο, παρά τις διακηρύξεις που υπογράφονται, η Κύπρος θρηνεί κάθε εβδομάδα τα δικά της παιδιά στο βωμό της υπερβολικής ταχύτητας, του αλκοόλ και της κακοτεχνίας των δρόμων.

Δεσμεύσεις…
Η Κύπρος, όπως όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει δεσμευθεί με την υιοθέτηση του ευρωπαϊκού στόχου για μείωση των θυμάτων σε οδικά δυστυχήματα κατά 50% μέχρι φέτος. Το πρόβλημα των οδικών δυστυχημάτων δεν είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται. Είναι πολύπλοκο και πολυδιάστατο. Έχει να κάνει με την ποιότητα των δρόμων και των οχημάτων μας, αλλά περισσότερο με την ποιότητα της οδικής μας συμπεριφοράς, της συμπεριφοράς μας στο δρόμο. Το πρόβλημα των οδικών δυστυχημάτων εξελίσσεται σε μια τεράστια κοινωνική μάστιγα. Σε μια χώρα των 800.000 κατοίκων, σχεδόν εκατόν άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο σε οδικά δυστυχήματα. Σύμφωνα με στοιχεία της Αστυνομίας, το 2009 καταγράφηκαν 64 θανατηφόρα οδικά δυστυχήματα με 71 νεκρούς σε σχέση με 79 δυστυχήματα και 82 νεκρούς το 2008. Σημειώθηκε μεν μια μείωση στα θανατηφόρα δυστυχήματα κατά 19% και στον αριθμό των νεκρών κατά 13,5%, αλλά οι αριθμοί δεν μπορούν να εφησυχάζουν κανένα μας. Το ανησυχητικό είναι ότι οι νέοι είναι τα πρώτα θύματα της μάστιγας των οδικών δυστυχημάτων, καθώς οι 33 νεκροί από τους 71 ήταν νέοι ηλικίας μέχρι 25 ετών.

Θανατηφόρα στην Ευρώπη
Ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων παραμένει υψηλός στην Ευρωπαϊκή Ένωση: 1,3 εκατομμύριο τροχαία ατυχήματα ετησίως προκαλούν 43.000 θανάτους και 1,7 εκατομμύριο τραυματισμούς. Η συμπεριφορά των οδηγών θεωρείται η κυριότερη αιτία θνησιμότητας: Υψηλές ταχύτητες, κατανάλωση αλκοόλ ή ναρκωτικών, κούραση, οδήγηση χωρίς ζώνη ασφάλειας ή χωρίς κράνος προστασίας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει έναν φιλόδοξο στόχο: Τη μείωση του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων κατά 50%, από το 2001 μέχρι το 2010. Στη Συνάντηση της Ομάδας Υψηλού Επιπέδου για την Οδική Ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στις 27 Νοεμβρίου 2003, στην οποία συμμετείχε και η Κύπρος, επαναβεβαιώθηκε η θέληση της Ένωσης για μείωση των δυστυχημάτων. Το «European Road Safety Charter» έχει σκοπό να εμπλέξει τις κοινωνίες στις χώρες-μέλη της Ε.Ε., στην προσπάθεια για επίτευξη του στόχου για μείωση κατά 50% των θυμάτων σε οδικά δυστυχήματα μέχρι το 2010. Το «Charter» απευθύνεται σε οργανισμούς και οργανωμένες ομάδες πολιτών, που έχουν τη δυνατότητα να συνεισφέρουν στο στόχο αυτό.

Στρατηγική…

Η Κυπριακή Δημοκρατία, ως κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει υιοθετήσει τον ευρωπαϊκό στόχο για μείωση των νεκρών σε οδικά δυστυχήματα κατά 50% μέχρι φέτος και τον έχει επεκτείνει με τη συμπερίληψη της μείωσης και του αριθμού των τραυματιών. Για την επίτευξη του στόχου αυτού εφαρμόζει από τις αρχές του 2005 το Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια 2005-2010.
Το Στρατηγικό Σχέδιο στοχεύει στην αντιμετώπιση όλων των βασικών παραγόντων πρόκλησης οδικών δυστυχημάτων, μέσα από συντονισμένες και σχεδιασμένες ενέργειες. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια εφαρμόζεται το πρόγραμμα δράσης για την Οδική Ασφάλεια, που ορίζει τους κύριους τομείς δραστηριοτήτων όπως είναι η ενθάρρυνση των χρηστών του οδικού δικτύου να υιοθετήσουν πιο υπεύθυνη στάση, η βελτίωση της ασφάλειας των οχημάτων με τη στήριξη της τεχνολογικής προόδου, η βελτίωση των οδικών υποδομών με τη χρησιμοποίηση της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνίας.

Το «τετράπτυχο» του θανάτου

ΣΥΜΦΩΝΑ με το Τμήμα Τροχαίας Β’ του Αρχηγείου Αστυνομίας, οι τέσσερις δολοφόνοι στη άσφαλτο εξακολουθούν να παραμένουν:
Πρώτο, το αλκοόλ. Δεύτερο, η υπερβολική ταχύτητα. Τρίτο, η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας Τέταρτο: Η μη χρήση του προστατευτικού κράνους.
Αλκοόλ: Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, θεωρείται η πρώτη αιτία πρόκλησης θανατηφόρων δυστυχημάτων το 2008. Από τα 79 θανατηφόρα δυστυχήματα, τα 18 ή ποσοστό 22,78% οφείλονται στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Ταχύτητα: Η υπερβολική ταχύτητα κατά το 2008 ήταν η τρίτη αιτία στα θανατηφόρα δυστυχήματα. Συγκεκριμένα, από το σύνολο των 79 θανατηφόρων, τα 11 ή ποσοστό 13,92% οφείλονται στην υπερβολική ταχύτητα.
Ζώνες Ασφαλείας: Το 2008, από τους 36 νεκρούς οδηγούς και επιβάτες οχημάτων, οι 20 ή ποσοστό 55,55% δεν έφεραν ζώνη ασφαλείας. Μεγάλος αριθμός από τους 20 νεκρούς οδηγούς και επιβάτες που δεν έφεραν ζώνη ασφαλείας, πιθανόν να μην έχαναν τη ζωή τους αν έφεραν τη ζώνη τους.
Κράνος: Το 2008, από τους 24 νεκρούς οδηγούς και επιβάτες μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, οι 15 ή ποσοστό 62,5% δεν έφεραν προστατευτικό κράνος. Αξιοσημείωτο είναι ότι, από τους 24 νεκρούς οδηγούς και επιβάτες μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, οι 12 ή ποσοστό 50% ήταν νέοι μέχρι 25 ετών.

Οι δράσεις της Τροχαίας

ΑΠΟ τα στατιστικά στοιχεία που τηρούνται στο Τμήμα «Β» της Αστυνομίας φαίνεται ότι ο ανθρώπινος παράγοντας, το οδικό δίκτυο και τα μέσα διακίνησης αποτελούν τους παράγοντες που συμβάλλουν στην πρόκληση των δυστυχημάτων, τόσο των θανατηφόρων όσο και των υπολοίπων. Τι κάνει, όμως, το Τμήμα για να περιορίσει το πρόβλημα; Το Τμήμα, μέσα στα πλαίσια των προσπαθειών του για πρόληψη και μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, έθεσε σε εφαρμογή τις πρόνοιες του Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια 2002-2005, που ετοιμάστηκε από το ΕΤΕΚ σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και που προνοεί:
α) Πλήρη κινητοποίηση των δυνάμεων της Τροχαίας και εμπλοκή προσωπικού από τους σταθμούς πόλεων και υπαίθρου.
β) Εντατικοποίηση του τροχονομικού ελέγχου με ιδιαίτερη έμφαση σε συγκεκριμένες παραβάσεις που αποδεδειγμένα συμβάλλουν στην πρόκληση δυστυχημάτων.
γ) Επέκταση του τροχονομικού ελέγχου, ώστε να καλύπτεται μεγάλο μέρος του οδικού δικτύου.
δ) Αύξηση των προκαταρκτικών ελέγχων για εντοπισμό / καταγγελία των προσώπων που οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλης.
ε) Έντονη αστυνομική παρουσία και τροχονομικός έλεγχος στα μελανά σημεία του οδικού δικτύου.
στ) Καμία ανεκτικότητα σε παραβάσεις από νεαρούς οδηγούς (15-24 χρονών) που χαρακτηρίζονται ομάδα υψηλού κινδύνου πρόκλησης δυστυχημάτων.
η) Εντατικοποίηση της συνεργασίας με άλλες εμπλεκόμενες υπηρεσίες.

Οι ατέλειες του οδικού δικτύου

Ο ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ παράγοντας είναι ο κύριος λόγος για την πρόκληση των τροχαίων δυστυχημάτων, θανατηφόρων και μη. Πολλές φορές υπάρχει ο ισχυρισμός ότι τα δυστυχήματα οφείλονται σε κακοτεχνίες των δρόμων. Η ατελής κατασκευή τους ή οι κακοτεχνίες οφείλονται σε αρκετές περιπτώσεις στους υπευθύνους των έργων. Ακόμη ένας από τους λόγους των τροχαίων είναι η μηχανική κατάσταση των οχημάτων για την οποία, σύμφωνα με το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων, κύριος υπεύθυνος είναι ο ιδιοκτήτης / οδηγός του οχήματος. Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων θεωρεί ότι έχει αναλάβει σημαντικό ρόλο για την αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας των κυπριακών δρόμων, λαμβάνοντας σημαντικά μέτρα όπως είναι:
Πρώτο: Ο εντοπισμός και βελτίωση των μελανών σημείων του οδικού δικτύου.
Δεύτερο: Η εφαρμογή διαδικασίας τακτικών «Επιθεωρήσεων Οδικής Ασφάλειας» των δρόμων και η προληπτική επίλυση προβλημάτων πριν να συμβούν δυστυχήματα.
Τρίτο: Η εισαγωγή της διαδικασίας του «Ελέγχου Οδικής Ασφάλειας» για τα μεγάλα οδικά έργα.
Τέταρτο: Η αναβάθμιση των αυτοκινητόδρομων με την εγκατάσταση συστημάτων απορρόφησης ενέργειας και μονολιθικών, πλαστικών σηματοδοτών στις εξόδους, με τη χάραξη ανάγλυφων οριογραμμών και με τον ηλεκτροφωτισμό των κόμβων.
Πέμπτο: Η συνεχής αναβάθμιση των δευτερευόντων δρόμων στην ύπαιθρο με την εγκατάσταση στηθαίων ασφάλειας, την ασφαλτόστρωση των ερεισμάτων και τη βελτίωση της οδικής σήμανσης.
Έκτο: Η εφαρμογή μέτρων κυκλοφοριακής ύφεσης σε ευαίσθητα σημεία του οδικού δικτύου, όπως περιοχές σχολείων και πυρήνες χωριών.
Έβδομο: Η κατασκευή διευκολύνσεων για πεζούς, όπως διαβάσεις και πεζοδρόμια.
Ωστόσο, το Υπουργείο πιστεύει ότι το δευτερεύον οδικό δίκτυο στις πόλεις, αλλά και σε κάποιο βαθμό στην ύπαιθρο, συνεχίζει να παρουσιάζει πολλές ελλείψεις. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια έχει εγκαινιάσει -με αφορμή τη 2η Ευρωπαϊκή Ημέρα Οδικής Ασφάλειας που είχε θέμα «Η Οδική Ασφάλεια στις Πόλεις μας»- μια μεγάλη προσπάθεια για στενότερη συνεργασία του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας με τις Τοπικές Αρχές για την αναβάθμιση των δρόμων αυτών.
Στόχος όπως σύντομα, όλοι οι δρόμοι της Κύπρου έχουν τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό για να «συγχωρούν» τα ανθρώπινα λάθη των οδηγών.

Το επίπεδο ασφάλειας των οχημάτων

ΓΙΑ την αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας των οχημάτων εφαρμόστηκαν μέτρα όπως:
* Από το 2004 όλα τα καινούρια οχήματα που εγγράφονται, πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.
* Έχουν καθιερωθεί και αναβαθμίζονται συνεχώς οι περιοδικοί, αλλά και οι έκτακτοι τεχνικοί έλεγχοι μηχανοκινήτων οχημάτων.
* Έχει καθιερωθεί και αναβαθμίζεται σταδιακά ο οδικός τεχνικός έλεγχος οχημάτων.
* Η εγκατάσταση ζωνών ασφάλειας σε όλες τις θέσεις επιβατών αυτοκινήτων, λεωφορείων και φορτηγών έχει γίνει υποχρεωτική.
Στον τομέα της εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης, τα μέτρα που εφαρμόζονται αφορούν:
* Την εισαγωγή της κυκλοφοριακής αγωγής στη δημόσια προδημοτική και δημοτική εκπαίδευση, και στα γυμνάσια.
* Τον εμπλουτισμό του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής με ποικίλες δραστηριότητες, όπως διαγωνισμοί έκθεσης ιδεών και ζωγραφικής, ημερίδες για την οδική ασφάλεια, θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις με εργασίες μαθητών, βιωματικά εργαστήρια για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, διαλέξεις από την Αστυνομία και επισκέψεις σε σχολεία και στρατόπεδα.
* Για τους τελειόφοιτους μαθητές των λυκείων και τους εθνοφρουρούς διοργανώνονται διαλέξεις οδικής ασφάλειας από τη CYTA.
* Η κυκλοφοριακή αγωγή ενισχύεται επίσης με επισκέψεις στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στη Λευκωσία και με επισκέψεις κινητού πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής σε απομακρυσμένα σχολεία.
Στον τομέα της εκπαίδευσης των υποψήφιων οδηγών, αλλά και των αδειούχων οδηγών:
* Έχει αναβαθμιστεί η διαδικασία πρακτικής εξέτασης για την άδεια μοτοσικλέτας.
* Εισάγεται η θεωρητική εξέταση με ηλεκτρονικό υπολογιστή για την απόκτηση άδειας οδήγησης.
* Προωθείται η τροποποίηση της νομοθεσίας για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για τη λειτουργία των σχολών οδηγών και για την άσκηση του επαγγέλματος του εκπαιδευτή οδηγών.
* Προωθείται η μερική εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή Οδηγία για τις άδειες οδηγού (πριν από την καθορισμένη τελική ημερομηνία) σε ό,τι αφορά τα κριτήρια επιλογής εξεταστών οδηγών και τα όρια ηλικίας για οδηγούς συγκεκριμένων κατηγοριών οχημάτων. Η σωστή οδική συμπεριφορά δεν επιτυγχάνεται μόνο με την ενημέρωση, την εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση, αλλά και με μέτρα επιβολής των νόμων.
Για το σκοπό αυτό εκσυγχρονίζεται η νομοθεσία και εισάγει πρόνοιες, όπως είναι:
* Η υποχρεωτική χρήση ζωνών ασφάλειας και παιδικών συστημάτων συγκράτησης.
* Η υποχρεωτική χρήση προστατευτικού κράνους από μοτοσικλετιστές και μοτοποδηλατιστές σε όλους τους δρόμους.
* Η εισαγωγή του ελέγχου των οδηγών για την περιεκτικότητα αλκοόλ στον
οργανισμό με επιτρεπτό όριο 0,5% στο αίμα.
* Η εισαγωγή της διαδικασίας της εξώδικης ρύθμισης τροχαίων παραβάσεων.
* Η εισαγωγή του συστήματος επιβολής βαθμών ποινής.
* Η υποχρεωτική χρήση των φανών στις μοτοσικλέτες και στα μοτοποδήλατα και στη διάρκεια της ημέρας.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
© 2008 Τροχοπρόληψη - Πρωτοβουλία πολιτών Ρεθύμνου

Ρέθυμνο HOTSoft.gr internet ιντερνετ δίκτυα τηλεπικοινωνίες ρέθυμνο κρήτη. κατασκευή φιλοξενία προώθηση ιστοσελίδων SEO. Δίκτυα δεδομένων ασύρματα ενσύρματα WiFi ρέθυμνο Δομημένη καλωδίωση αυτοματισμοί κτιρίων έξυπνο σπίτι μελέτη κατασκευή δικτύων ιστοσελίδων φιλοξενία. Rethymno Website design web page rethimno webpage hosting crete graphics design build website hosting server audio video radio streaming servers crete rethymno
powered by HOTSoft.gr
ίντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες