" Ζώνη ασφαλείας: Ασφάλισε τη ζωή σου... φτάνει μόνο ένα «τσακ» ... "
 
 


Ρέθυμνο HOTSoft.gr internet ιντερνετ δίκτυα τηλεπικοινωνίες ρέθυμνο κρήτη. κατασκευή φιλοξενία προώθηση ιστοσελίδων SEO. Δίκτυα δεδομένων ασύρματα ενσύρματα WiFi ρέθυμνο Δομημένη καλωδίωση αυτοματισμοί κτιρίων έξυπνο σπίτι μελέτη κατασκευή δικτύων ιστοσελίδων φιλοξενία. Rethymno Website design web page rethimno webpage hosting crete graphics design build website hosting server audio video radio streaming servers crete rethymno

Ενημέρωση νέα Ενημερωτική πύλη Ρεθύμνου Φόρουμ Οδηγός αγοράς & κατάλογος επιχειρήσεων νομού Ρεθύμνου Κρήτης

Επιμελητήριο Ρεθύμνης Chamber of Rethymno

ΜΠΕΤΑΡΜ Α.Ε. Βιομηχανία Έτοιμου Σκυροδέματος Αφοί Αραμπατζόγλου

Bio Suites Hotel Rethymno Crete Greece

ΡΙΘΥ Δήμος Ρέθυμνου

 

Ειδήσεις ... Νέα!

 

Το κράνος μου

 

Η ζώνη ασφαλείας

 

Η ταχύτητα

 

Ποτό και οδήγηση

Προσπέρασμα ...

 

Οδήγηση με βροχή

Ρέθυμνο - Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2008


Κυκλοφοριακή Αγωγή
Ημερομηνία 08/02/06
Θέμα Διδακτική


ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΕΦΑΡΜΟΓΗ:Νηπιαγωγεία

ΣΚΟΠΟΣ: Η προσέγγιση των μέσων συγκοινωνίας, η σωστή χρήση τους  και η συνειδητοποίηση της  σωστής κυκλοφοριακής συμπεριφοράς.
Πρόβλημα: Γιατί συμβαίνουν ατυχήματα στο δρόμο;


ΣΤΟΧΟΙ
- Να διευρύνουν και να συστηματοποιήσουν τα παιδιά τις γνώσεις που έχουν για τα μέσα μεταφοράς.
- Να αντιληφθούν τη χρήση και χρησιμότητά τους.
- Να εξοικειωθούν τα παιδιά με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, να αντιληφθούν τη σημασία τους για την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πεζών
- Να συνειδητοποιήσουν τους κινδύνους που διατρέχουν από την κίνηση των τροχοφόρων.
- Να ασκηθούν μέσα από το παιχνίδι στη σωστή οδική και κυκλοφοριακή συμπεριφορά
- Να μάθουν να διασχίζουν το δρόμο πηγαίνοντας πάντα από τις διαβάσεις
- Να ελέγχουν πάντα το δρόμο κοιτώντας αριστερά και δεξιά
- Να μάθουν να παίρνουν κατάλληλα μέτρα προστασίας και ασφάλειας μέσα στο αυτοκίνητο(ζώνη, όριο ταχύτητας, ποτό, δυνατή μουσική
- Να συνηθίσουν το κάθισμα των παιδιών στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου μαζί με τη χρήση ζώνης).
- Να γνωρίσουν ότι η άγνοια και η ασυνέπεια στην τήρηση κανόνων κυκλοφοριακής αγωγής καθώς και η έλλειψη χρήσης εξοπλισμού ασφάλειας (κράνος, ζώνη κ.λπ. ) έχει δυσάρεστες συνέπειες
- Να μπορέσουν να διακρίνουν επικίνδυνες καταστάσεις και να τις αποφεύγουν
- Να νιώσουν υπεύθυνα και να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ - Διαδικασία επίλυσης προβλήματος
Η ικανότητα  να λύνουμε προβλήματα καθημερινά στη ζωή  μας είναι εξόχως σημαντική και ενδεχομένως θα έπρεπε να αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο στη συγκρότηση των αναλυτικών προγραμμάτων του σχολείου οποιασδήποτε  βαθμίδας.

Ένα πρόβλημα που επιλύεται δημιουργικά προκαλεί το μαθητή να εμπλακεί στην αναζήτηση απαντήσεων, σημασιών και δυνατοτήτων, μέσα από μια διαδικασία η οποία δεν του είναι εντελώς γνωστή από την προηγούμενη εμπειρία.

Ξεκινά μέσα από έναν εσωτερικό στόχο έναν «κινητήρα που είναι συγκινησιακός¨ εφόσον κανείς ποτέ δεν προσπαθεί να λύσει ένα πρόβλημα αν το πρόβλημα αυτό δεν τον ενδιαφέρει.

Η ανακάλυψη της γνώσης  συντελείται συνάμα με την  απόκτηση κατάλληλων συναισθηματικών δεξιοτήτων: κοινωνικότητα, αυτοπεποίθηση,  αυτοεπίγνωση,  μέθεξη,  ανοχή στη ματαίωση και την αποτυχία.

Στην προσχολική αγωγή η παρουσίαση του προβλήματος είναι καλό να γίνεται μέσα από σενάριο που συντίθεται με εμπειρίες-ερεθίσματα, τα οποία αποκτούν νόημα για το παιδί. Το πρόβλημα μπορεί να επικεντρωθεί σε μια ερώτηση-σενάριο που έχει  επινοηθεί με τρόπο ώστε να ενεργοποιεί την περιέργεια των παιδιών, να τα προτρέπει σε δημιουργική ανακάλυψη.


Στάδια διαδικασίας επίλυσης προβλήματος
- Εύρεση προβλήματος-Τίθεται από το σενάριο ή την ερώτηση
- Εύρεση ιδεών - Τεχνικές παραγωγής ιδεών (ιδεοθύελλα, κατάλογος δημιουργικών ερωτήσεων, συνεκτική, χαρτογράφηση ιδεών )
- Εύρεση λύσεων - Πολυπαραγοντική νοημοσύνη (προσαρμόζει, μετασχηματίζει, συνθέτει)
Η λύση ευκολότερα προκύπτει μέσα από την ανάληψη ρόλων, ανάπτυξη αυθόρμητων διαλόγων, την ψυχοκινητική έκφραση και τη δραματοποίηση.

Ο/η νηπιαγωγός μπορεί να εμπλουτίσει τις προτεινόμενες καταστάσεις, να προκαλέσει, να προβληματίσει έμμεσα, να υπαινιχθεί νέους τρόπους και οπτικές, πάντα μέσα σε κλίμα αλληλοπροώθησης της σκέψης.

Ξεκίνημα
Με αφορμή κάποιο ατύχημα που μπορεί  συνέβη σε παιδί του σχολείου ή που άκουσαν στην τηλεόραση μπορούμε να αρχίσουμε τον προβληματισμό των μαθητών μας.

Καταιγισμός ιδεών
Στη φάση αυτή καταγράφουμε όλες τις σκέψεις των παιδιών για το τι φταίει και συμβαίνουν ατυχήματα.
Δεχόμαστε να συμπληρώνει ο ένας  τη γνώμη του άλλου.
Ομαδοποιούμε τις γνώμες των παιδιών.
Αποφασίζουμε να δράσουμε ομαδικά και ακούμε την επόμενη φορά ξανά τις δικές τους ιδέες για το τι πρέπει να κάνουμε.
Δεχόμαστε ότι μας πουν τα παιδιά, καταγράφομε τις προτάσεις τους και ομαδοποιούμε τις ιδέες τους.
- Μερικές από αυτές θα είναι : Να καλέσουμε ειδικούς, γονείς, να μάθουμε τα σήματα, τα τροχοφόρα, να πάμε σε πάρκο, να μαζέψουμε πληροφορίες.
- Να εντοπίσουμε τις επικίνδυνες περιοχές στη γειτονιά, να μάθουμε περισσότερα για τα μέσα συγκοινωνίας κ.ά

Είναι καλό να νιώσουν τα παιδιά ότι εκείνα αποφασίζουν για τις δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν γιατί έτσι θα έχουν εσωτερικά κίνητρα και το ενδιαφέρον τους θα είναι μεγαλύτερο.

Ιστορία: Μπορούμε όμως να ξεκινήσουμε από μια προβληματική κατάσταση που προκύπτει από την ανάγνωση μιας ιστορίας ,πάλι συνεχίζοντας με την ιδεοθύελλα από τα παιδιά ή  με τη συνέχιση της ιστορίας…

Δραστηριότητες
Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες ασχολούνται για 15 μέρες περίπου με τα τροχοφόρα : αυτοκίνητο, λεωφορείο, τρένο, ποδήλατο, μηχανή, φορτηγό , και για όσα εκείνα έχουν δείξει ενδιαφέρον.
- Προσέγγιση μέσα από: παιχνίδια, βιβλία, αφίσες, σλάιτς, κάρτες με μέσα μεταφοράς. Εικόνες από λιμάνι, αεροδρόμιο, σταθμό τρένων και λεωφορείων. Επίσκεψη στο αεροδρόμιο, λιμάνι ,σταθμό. Κασέτες με ηχογραφημένους ήχους των μεταφορικών μέσων. Ιστορίες ,τραγούδια, ποιήματα ,σχετικά παιχνίδια,.
- Δίνουμε ευκαιρίες για προβληματισμό, δίνουμε χρόνο για να ακούσουμε τις σκέψεις και τις ιδέες τους , προσφέροντας τους ευκαιρίες για δημιουργική και κριτική σκέψη.
- Κάνουμε συγκρίσεις και ομαδοποιήσεις με βάση το μέγεθος, το θόρυβο που κάνουν ,τις ρόδες που έχουν , τη χρήση τους  ή μέσα αέρας, ξηράς, θάλασσας…
- Παιχνίδια στην αυλή με κλειστά μάτια και ήχους από κασέτα για αναγνώριση του είδους του τροχοφόρου και την απόστασή τους από αυτό. Με  τη βοήθεια καθρέπτη συνειδητοποιούν τα παιδιά πώς όσο απομακρύνονται τα αυτοκίνητα φαίνονται μικρότερα και μεγαλύτερα όταν είναι πιο κοντά , όπως και το είδωλό μας στον καθρέπτη.
- Παιχνίδια αφής, δραματοποίηση ,καλλιτεχνικές δραστηριότητες. παιχνίδια ρόλων.

Δραστηριότητες για γνωριμία με σήματα
- Εικόνες, αφίσες με φωτεινούς σηματοδότες και σήματα οδικής κυκλοφορίας. Μακέτα αυτοκινητόδρομου με σήματα οδικής κυκλοφορίας τοποθετημένα στα σωστά σημεία.
Προβληματισμός
- Επίσκεψη σε τροχαία ή τροχονόμου στο σχολείο.
- ΈΞΩ στην αυλή ή μέσα στην αίθουσα με κιμωλία και χαρτοταινία σχεδιάζουμε δρόμους. Τοποθετούμε σε κατάλληλα σημεία τα σήματα. Κάποια παιδιά γίνονται αυτοκίνητα και κάποια άλλα φανάρια. Οι ρόλοι κάθε τόσο εναλλάσσονται. Μετά από την εξοικείωσή τους με το παιχνίδι προσθέτουμε και μια Τρίτη ομάδα που είναι οι πεζοί. Μπορούμε ακόμα να καταργήσουμε τα φανάρια και κάποια παιδιά να κάνουν τους τροχονόμους.
- Τα παιδιά χωρίζονται στην ομάδα των αυτοκινήτων και  στην ομάδα των πεζών. Η ομάδα αυτοκίνητα διαλέγει το είδος των τροχοφόρων, τα ζωγραφίζει, γράφει το όνομά τους και τα στερεώνει στην μπλούζα τους. Τα αυτοκίνητα τρέχουν με μουσική υπόκρουση αλλά σταματούν μόλις ανάψει το κόκκινο φανάρι και ξεκινάνε μόλις ανάψει το πράσινο. Το αντίθετο κάνουν οι πεζοί…
- Ομαδοποιούμε τα σήματα: σε κόκκινα ,κίτρινα, μπλε και εκείνα που δίνουν πληροφορίες…
- Φορτωμένα με εικόνες και εμπειρίες τα παροτρύνουμε εκφραστούν με όποιο τρόπο θέλουν: ζωγραφική, κολλάζ,…
- Διαβάζουμε ιστορίες σχετικές με το θέμα- Μαθαίνουμε λέξεις κλειδιά της κυκλοφοριακής αγωγής
- Παίζουμε με επιτραπέζια και παζλ του εμπορίου ή φτιάχνουμε εμείς
- Επισκεπτόμαστε το κυκλοφοριακό πάρκο
- Καταλήγουμε σε βασικούς κανόνες και φτιάχνουμε πινακίδες
- Αν τα παιδιά προτείνουν ενέργειες για δράση, όπως γράμμα στο δήμαρχο, στην τροχαία ,σε ένα σύλλογο, μπορούμε σε συνεργασία με τους γονείς να προχωρήσουμε και σε ουσιαστικές διαδικασίες που θα οδηγήσουν σε αλλαγή στην πράξη ( π.χ. ένα πάρκο, μια πεζοδρόμηση, ένα ποδηλατοδρόμο, ένα κυκλοφοριακό πάρκο κ.λ.π.)
 
Παρουσίαση
Τα παιδιά  ολοκληρώνουν τη δουλειά τους και αποφασίζουν να τη μοιραστούν. Προτείνουν τρόπους: με έκθεση,  με θεατρικό παιχνίδι με παιχνίδια, δραματοποιήσεις, με μουσική, με λευκώματα.


Αξιολόγηση
Τα διαγράμματα σχεδιασμού αποτελούν έργα τα οποία αναπαριστούν με ικανοποιητικό τρόπο τις ομαδικές συζητήσεις. Όταν  καταγράφονται οι ιδέες των παιδιών σε ένα διάγραμμα σχεδιασμού στην αρχή και στο τέλος του σχεδίου εργασίας, η αντιπαράθεση των διαγραμμάτων αποκαλύπτει τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου των μικρών ερευνητών και τις έννοιες του θέματος.

Είναι σημαντικό να προσπαθούμε να διαπιστώσουμε τις γνώσεις των παιδιών και τις δεξιότητες που έχουν στην αρχή  του σχεδιασμού. Αυτή μπορεί να συγκριθεί στη συνέχεια με τις εμπειρίες τις οποίες καταγράφουμε κατά τη διάρκεια  και στο τέλος του πρότζεκτ.

Από την αρχή του προγράμματος έχουμε ενημερώσει τους γονείς, με τους οποίους έχουμε συχνή επικοινωνία για την πορεία της μελέτης μας, με στόχο την  παράλληλη εμπλοκή τους στη διαδικασία αλλά και την αλληλοτροφοδότηση και μοίρασμα των εμπειριών.

Τα παιχνίδια ρόλων στο τέλος του προγράμματος μπορεί επίσης να δείξουν αν υπάρχει αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς των μαθητών μας  σε σχέση με το πρόβλημα που μας απασχολεί.

Ένα πρόχειρο ερωτηματολόγιο για τον εκπαιδευτικό
-  Απέκτησαν τις  γνώσεις και τις δεξιότητες που είχαν τεθεί ως αρχικοί στόχοι;
-  Ανέλαβαν τα παιδιά την ευθύνη για τις δικές τους δραστηριότητες;
-  Απορροφήθηκαν και αφοσιώθηκαν στη δουλειά τους;
-  Είχαν μια στρατηγική για τον τρόπο τον οποίο μάθαιναν;
-  Συνεργάζονταν όλο και περισσότερο;
-  Φαίνεται να έχουν αλλάξει στάση και συμπεριφορά στο θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής;
 
Ιστορίες - παραμύθια
*Σουρέλη Γαλάτεια: «Σταμάτης και Γρηγόρης»
* Ροντάρι  Τζιάνι «Το φανάρι και το στοπ»
* Κούγιαλη Γιώτα «Κοκκινοπράσινη ιστορία»
* Γρηγορειάδου Γαλάτεια « Δρόμο παίρνω ,δρόμο αφήνω»
*Βαφία Αγγελική « Σήματα..ταμπέλες..πινακίδες»

Βιβλιογραφία:
- Helm Harris,J-Katz,L(2002): «Μέθοδος Project και προσχολική εκπαίδευση» Επιστημονική επιμέλεια: Χρυσαφίδης, Κ-Κουτσουβάνου, εκδ. Μεταίχμιο
- Tyrell,J (2001) Μετ.Κάκουρου Μ: «Η δύναμη της φαντασίας στα πρώτα χρόνια της μάθησης»Εκδ.Σαββάλας
- Duffy,B (1998) Μετ.Βεργιοπούλου «Υποστηρίζοντας τη δημιουργικότητα και τη φαντασία στην προσχολική ηλικία» εκδ.Σαββάλας
- Beverley Lambert,E (2000): Problem solving in the first Years of school” Australian journal oearly childhood ,Vol,25
- Μeador,K (1998) Models of divergent Behavior: Characters in children’s   
books. Roeper review Vol.21
- Μeador,K (1997)  Creative thinking and Problem Solving for young    
 learners-Libraries Unlimited
- Μιχαλοπούλου Κ, Χιωτάκη,Ε (2001) «Δραστηριότητες για την ανακάλυψη και κατανόηση του περιβάλλοντος στην προσχολική  ηλικία» εκδ.Καστανιώτη
- Ξανθάκου,Γ(1998) «Η δημιουργικότητα στο σχολείο» Εκδ. Ατραπός
- Ξανθάκου,Γ-Καϊλα,Μ (2002): «Το δημιουργικής επίλυσης πρόβλημα» εκδ Ατραπός
Ευτυχία Τσιροπινά*Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χίου.

Το άρθρο αυτό λήφτηκε από την ιστοσελίδα www.eduportal.gr  και εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας.

>>>


Ρέθυμνο  - Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2008
ΟΜΑΔΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
  

  

  Η δραστηριότητα της ομάδας "Κυκλοφοριακής Αγωγής", είναι ενταγμένη στα πλαίσια του προγράμματος "Αγωγή Υγείας".
  Η ομάδα Κυκλοφοριακής Αγωγής του 6ου ΤΕΕ (σημερινού: 6ου ΕΠΑΛ) Ηρακλείου είχε αξιόλογη δράση στη διάρκεια του σχολικού έτους 2001-2002. Την ομάδα αποτελούσαν 15 μαθητές διάφορων τμημάτων του σχολείου και ο καθηγητής - υπεύθυνος της ομάδας κ.
Δετοράκης Σταύρος.
 

Μήν ξεχνάτε αυτή την εικόνα όταν οδηγείτε!
 
Το μήνυμά μας:

   Η ζωή είναι ωραία!
   ...Μην αφήσεις κανένα να σου την κλέψει!   

 

  ΠΟΙΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ:

 Υπάρχουν πάρα πολλοί μαθητές στο σχολείο μας που χρησιμοποιούν δίκυκλα για την μεταφορά τους (συνήθως μηχανάκια), οι οποίοι δεν φορούν κράνος, κάνουν σούζες, κόντρες, παραβάσεις και άλλα... που δυστυχώς έχουν ως αποτέλεσμα να γίνονται πάρα πολλά τροχαία ατυχήματα κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

  Παραδείγματα "προς αποφυγήν" υπάρχουν πολλά: το πλήθος των τροχαίων όλο και αυξάνεται, όχι μόνο στην πόλη μας, αλλά και σε όλη την Ελλάδα. 
  Στον τόπο που ζούμε: Η άναρχη στάθμευση των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης, η εμφανής έλλειψη χώρων στάθμευσης, οι παραβάσεις του ΚΟΚ έχουν ως αποτέλεσμα τους καθημερινούς τραυματισμούς και συχνά τους θανάτους των συμπολιτών μας.

 
Δυστυχώς, σε ένα μεγάλο ποσοστό, τα τροχαία συμβαίνουν σε νεαρές ηλικίες... και δυστυχώς αρκετά σοβαρά τροχαία  ατυχήματα συνέβησαν στο σχολείο μας τα τελευταία χρόνια: 
  Το 2001 έγινε ένα θανατηφόρο ατύχημα... Το 2001-2002 έγινε ακόμη ένα ατύχημα, με θύματα ένα μαθητή και μια μαθήτρια: ο μαθητής γλίτωσε με κάποια σπασίματα, ενώ η μαθήτρια μετά από πολύμηνη παραμονή της στην εντατική του νοσοκομείου ΠΕΠΑΓΝΗ, μεταφέρθηκε στη Γερμανία για θεραπεία αποκατάστασης. 
  Το καλοκαίρι του 2002 συνέβη ακόμα ένα θανατηφόρο τροχαίο σε μαθητή του σχολείου μας... Ελπίζουμε να είναι το τελευταίο! 

  Τα δυσάρεστα αυτά γεγονότα είχαν συγκλονίσει μαθητές και καθηγητές στο 6ο ΤΕΕ και τους επηρέασαν τόσο, ώστε με προθυμία θέλησαν να συμμετάσχουν στην ομάδα Κυκλοφοριακής Αγωγής.

  ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ:

  Σκοπός μας είναι να κάνουμε τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι η έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής των φίλων μας, των συνανθρώπων μας κι εμάς των ίδιων είναι η αιτία που προκαλεί τα τροχαία ατυχήματα και τις συνέπειες τους.
  Στόχος μας είναι επίσης να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι τα μέσα μετακίνησης υπάρχουν για να κάνουν τη ζωή μας εύκολη και ευχάριστη και όχι να την μετατρέπουν σε τραγωδία...

  Η συνεργασία και οι συζητήσεις μέσα στην ομάδα, η έρευνα, οι εκδηλώσεις που γίνονται, ελπίζουμε να πείσουν τους συμμαθητές μας ότι η τήρηση των κανόνων κυκλοφοριακής αγωγής πρέπει να τους γίνει τρόπος ζωής, ότι δεν είναι θέμα τυπικό, αλλά ζήτημα ουσίας, ζήτημα σεβασμού της ίδιας της ύπαρξης... ώστε η ζωή μας να έχει νόημα, ώστε τη ζωή μας να μην αφήσουμε κανείς άδικα να την κλέψει...

  ΣTOXΟΙ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

  Θέλουμε να πείσουμε τους μαθητές:

  •  Να φορούν κράνος και ζώνη κατά την οδήγηση ακόμα και μέσα στη πόλη.

  •  Να εφαρμόζουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας (όχι από φόβο προστίμου αλλά προληπτικά, από φόβο ατυχήματος).

  •  Να δέχονται με υπομονή τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη .

  •  Να θυμούνται: 
    "Όταν πίνεις κι οδηγείς
    ίσως και να σκοτωθείς,
    μόνο να' χεις "οδηγό"
    για να έχεις γυρισμό!"


  •  Να χρησιμοποιούν τα μαζικά μέσα για μεγαλύτερη ασφάλεια αλλά και για λιγότερη μόλυνση του περιβάλλοντος.

  •  Να μεταφέρουν και στο δικό τους περιβάλλον τη γνώση για την κυκλοφοριακή αγωγή.


  Όσο για τα μικρά παιδιά...

  Μην ξεχνάτε! Τα μικρά παιδιά πρέπει να κάθονται πάντα στο πίσω κάθισμα και όχι να γίνονται "ασπίδα προστασίας" για τον συνοδηγό ή ακόμα και τον οδηγό!!!

  ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ:

  • Έχει γίνει μια έρευνα μέσω ερωτηματολογίων τα οποία μοιράστηκαν στους μαθητές του σχολείου μας για τη συγκέντρωση στατιστικού υλικού.

  • Κάποιοι αντιπρόσωποι απ' την ομάδα έκαναν επίσκεψη στο νοσοκομείο ΠΕΠΑΓΝΗ για συμπαράσταση στην μαθήτρια του σχολείου μας που είχε το τροχαίο (2001-2002).

  • Έγινε επίσκεψη στο ΠΕΠΑΓΝΗ και ενημέρωση από την υπεύθυνη γιατρό για τη λειτουργία της εντατικής μονάδας.

  • Έγινε επίσκεψη στο ΕΚΑΒ και ενημέρωση για το πώς λειτουργεί και ποια περιστατικά εξυπηρετεί.

  • Παρακολούθηση μεταφοράς ασθενούς με ελικόπτερο του ΕΚΑΒ απο ΠΕΠΑΓΝΗ για Αθήνα.

  • Έγινε επίσκεψη στη Βικελαία Βιβλιοθήκη Ηρακλείου για συλλογή δημοσιευμάτων από τον τοπικό τύπο για τα τροχαία ατυχήματα που έγιναν φέτος στην Κρήτη.

  • Επίσκεψη στον διευθυντή της Τροχαίας Ηρακλείου κ. Σγουράκη για ενημέρωση σε θέματα Κυκλοφοριακής Αγωγής και συλλογή στατιστικού υλικού για τα τροχαία στην Κρήτη.

  • Συλλογή στατιστικού υλικού μέσω Internet από το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης.

  • Επίσκεψη στην Δημοτική Αστυνομία και ενημέρωση από τον κ. Κάββαλο για θέματα κυκλοφορίας στην πόλη μας.

  • Συνδρομή της Ομάδας στη Διεύθυνση του σχολείου μας στην προσπάθεια συγκέντρωσης χρημάτων για τη μαθήτρια που είχε το τροχαίο ατύχημα, ως ελάχιστη συμπαράσταση στο μακροχρόνιο και δύσκολο αγώνα για την αποκατάσταση της υγείας της.

  • Στο χώρο του σχολείου έγιναν τρίωρα μαθήματα πρώτων βοηθειών απο την κ. Ρούβαλη (του Ερυθρού Σταυρού)

  • Κατασκευή πίνακα ανακοινώσεων για ενημέρωση των μαθητών και  τριών "πρότυπων κατασκευών" για προβληματισμό...

  • Έγινε πιλοτική κατασκευή ραφιών σε δύο αίθουσες του σχολείου για τη φύλαξη των κρανών των μαθητών του σχολείου μας.

  • Διαγωνισμός Μαντινάδας, ζωγραφικής και σκίτσου με περιεχόμενο: "τροχαία ατυχήματα".

  • Στις 17-04-02 διοργανώθηκε με επιτυχία εκδήλωση-συζήτηση από την ομάδα Κυκλοφοριακής Αγωγής στην αίθουσα της οδού Ανδρόγεω με θέμα:  "Η γνώση όταν γίνεται πράξη, σώζει ζωές και στην οδήγηση!". 
     
    Εισηγητές της εκδήλωσης ήταν οι:

    Μιχαλοδημητράκης Εμμανουήλ (Καθηγητής Ιατροδικαστικής Πανεπ. Κρήτης)
    Σγουράκης Εμμανουήλ (Διευθυντής Τροχαίας Ηρακλείου)
    Τσαγκαράκης Ματθαίος (Μηχανολόγος, Διευθυντής ΚΤΕΟ Ηρακλείου)

  Κάποιες μαντινάδες...

  Να οδηγάς με σύνεση και καθαρό το πνεύμα΄ είναι άδικο η άσφαλτος, να πλημμυρίζει αίμα. 

 Η τράκα που 'ναι σιγανή ζημιές πολλές δεν έχει, μα αν τύχει κι είν' στην κεφαλή, πολλούς μπελάδες έχει. 

  Χωρίς μυαλό, χωρίς καρδιά κανείς δεν συλλογάται, μα εσείς χτισμένοι κι απ' τα δυο, το κράνος να φοράτε.

  Όσα σου φέρνει η στιγμή, δε σου τα φέρνουν χρόνια , τον κώδικα να σέβεσαι, αν θες να ζεις αιώνια.

Από τις καλλιτεχνικες δραστηριοτητες της Ομαδας Κυκλοφοριακης Αγωγης:
Απο τις δραστηριότητες της ομάδας...
    Οι μαθητές της ομάδας Κυκλοφοριακής Αγωγής στέλνουν με το δικό τους (καμιά φορά "καυστικό"...)  τρόπο το μήνυμά τους, γεμίζοντας με ταμπλό, κατασκευές και αφίσες το χώρο του σχολείου μας. 

   Στις φωτογραφίες βλέπετε ένα δείγμα της δουλειάς της ομάδας.  (Αριστερά: από τον πίνακα ανακοινώσεων και κάτω: τρεις "πρότυπες κατασκευές" της ομάδας, για προβληματισμό και σκέψη...)


Πρότυπη κατασκευή-1  Πρότυπη κατασκευή-2  Πρότυπη κατασκευή-3 
 

  Yπεύθυνος για την ομάδα κυκλοφοριακής αγωγής ήταν (το σχολικό έτος 2001-2002) ο καθηγητής: 

Δετοράκης Σταύρος (Ειδικότητας: ΠΕ3- Μαθηματικός)

  Την ομάδα κυκλοφοριακής αγωγής αποτελούσαν (το σχολικό έτος 2001-2002) οι παρακάτω μαθητές:

Μακράκη Κάλλια (τμήμα ΓΠ)
Κουκουναράκη Κατερίνα (τμήμα ΓΠ )
Γιανναδάκη Μαρία (τμήμα ΓΠ )
Θεργιάκη Ρένα (τμήμα ΓΠ )
Ψαράκη Σοφία (τμήμα ΓΠ )
Μαρκάκη Μαρία (τμήμα ΓΠ)

Παπαδάκης Ιωάννης (τμήμα ΓΣ )
Πετρομιχελάκης Βασίλης (τμήμα ΓΣ )
Δαμιανάκης Γιώργος (τμήμα ΓΣ )
Φραγκιαδουλάκης Ιωάννης (τμήμα ΓΣ )

Παχιαδάκης Αποστόλης (τμήμα ΒΨ)
Ανδρουλάκης Ιωάννης (τμήμα ΒΠ1)

Κρουσανιωτάκη Θεώνη (τμήμα ΑΠ2)
Μπαλτατζή Ειρήνη (τμήμα ΑΠ2)
Κουτσαντάκη Μαρία (τμήμα ΑΠ2

Το άρθρο λήφτηκε από την ιστοσελίδα www.6epal-iraki.sch.gr

>>>


Μια θεματική προσέγγιση στην Κυκλοφοριακή αγωγή υπό Ι.Παναγάκου



Περπατάω στην πόλη και μαθαίνω !

>>>

Κυκλοφοριακή αγωγή... ποτέ δεν είναι αργά...   

                            

                 

                         

 

 

  Κάθε μέρα μαθαίνουμε από την καθημερινότητα. Διαβάστε :

 

·        Παρκάρισμα επάνωστις στροφές…όσο για τα ατυχήματα που ενδέχεται να γίνουν, πέρα βρέχει..

 

·       Παρκάρισμα στις διαβάσεις  πεζών…όσο γι αυτά που λέμε στους μικρούς μαθητές, όλα πάνε περίπατο…

 

·       Παρκάρισμα στα πεζοδρόμια…έτσι για να τα στολίσουμε  αντί για δέντρα…όσο για τους πεζούς, ας ξεχάσουν τα δικαιώματά τους…

 

·        Παρκάρισμα έξω από τις Δημόσιες και τις Αστυνομικές Υπηρεσίες…δικαιωματικά,  βέβαια, για να δίνουμε το καλό παράδειγμα…

 

·        Παρκάρισμα στις θέσεις των ατόμων με ειδικές ανάγκες, έτσι για να δείχνουμε το σεβασμό μας, σ’όλο το μεγαλείο του…

            

Και λέμε, μπορούμε ν’αλλάξουμε…Απαντάμε ναι κι αυτό είναι το πρώτο μήνυμα μας. Αξίζει  ν’αλλάξουμε για το Ρέθυμνο, για τα παιδιά μας και τους χιλιάδες επισκέπτες…

 

Και κάτι ακόμη…μιας  και το πετρέλαιο ακριβαίνει …καιρός να χρησιμοποιήσουμε και λίγο το ποδήλατο …και νάστε βέβαιοι ,ότι ούτε εσείς θα χάσετε ,ούτε η πόλη …

>>>

 

 

 
 
 
 
 
 
 
© 2008 Τροχοπρόληψη - Πρωτοβουλία πολιτών Ρεθύμνου

Ρέθυμνο HOTSoft.gr internet ιντερνετ δίκτυα τηλεπικοινωνίες ρέθυμνο κρήτη. κατασκευή φιλοξενία προώθηση ιστοσελίδων SEO. Δίκτυα δεδομένων ασύρματα ενσύρματα WiFi ρέθυμνο Δομημένη καλωδίωση αυτοματισμοί κτιρίων έξυπνο σπίτι μελέτη κατασκευή δικτύων ιστοσελίδων φιλοξενία. Rethymno Website design web page rethimno webpage hosting crete graphics design build website hosting server audio video radio streaming servers crete rethymno
powered by HOTSoft.gr
ίντερνετ, δίκτυα & τηλεπικοινωνίες